Keitä me olemme?

Laumaamme kuuluu koiruuksien lisäksi isäntäväki Pauliina(minä) ja Ari. Japaninpystykorvia Arilla on ollut jo 1990 luvulta ja koirien kanssa olemme molemmat olleet tekemisissä lapsuudesta saakka. Japaninpystykorvaan rotuna itse tutustuin Arin mukana 2000- luvun alussa, kun itselläni oli vielä sekarotuinen Jaki. Silloin päätin että seuraava koirani on japsi ja mieluusti vielä hieman normaalia kookkaampi kuten oli Atsi, Arin japsiuros. Ja niin meille tuli Jakin jälkeen Napoleon, myöhemmin vielä Napoleonin poika Mosku. Niin meillä oli useamman vuoden parivaljakkona isä ja poika. Pääpaino meillä koirilla on kotikoirina, ja koirat ovatkin mukanamme käytännössä kaikessa menemisessä. Veljesten myötä on tämä emäntä myös näyttelykehiin eksynyt, vaikka aikanaan vannoikin ettei koskaan koiranäyttelyihin lähde. On tätä erinäisiä kertoja tullut todettua että niin vain tuli lähdettyä. Toimin myös Suomen Japaninpystykorvayhdistys ry:n puheenjohtajana. 

Tavoitteena on tulevaisuudessa pienimuotoisesti japaninpystykorvan kasvatusta, tämä kuitenkin vielä odottaa sitä sopivaa tyttökoiraa veljeksille löytyväksi. 


Kirjoita tekstisi tähän...

UKKELIT


Napoleon pentuna 

Mosku pentuna 

Veljekset Zeus ja Ra 

PENTUKUVIA


NÄYTTELYKUVIA